Nieuws

27 augustus 2017

Het door mij en Kariene Mittendorff geredigeerde boek 'Zelfreflectie in het hoger onderwijs' staat op de longlis... - Lees meer...

05 augustus 2017

Het boek 'Dialogical Self Theory in Education' , onder redactie van Frans Meijers & Hubert Hermans,&n... - Lees meer...

05 augustus 2017

Het boek 'Zelfreflectie in het hoger onderwijs' onder redactie van Frans Meijers en Kariene Mittendorff is gea... - Lees meer...

15 mei 2017

Verschenen in ScienceGuide een artikel van de hand van Peter den Boer en mijzelf over betekenisvol leren in het mbo. ... - Lees meer...

28 maart 2017

Zojuist verschenen het eerste deel van een themanummer 'New school for the old school: Guidance and counselli... - Lees meer...

Contact

Meijers
Onderzoek & Advies

Markt 16A
6602AN Wijchen
t. 024 - 30 00 934
m. 06 - 51 35 45 63
e. fj.meijers@xmsnet.nl
w. http://www.frans-meijers.nl

Contactformulier
Route

Dialogical Self Theory in Education

Geplaatst op 05 augustus 2017

Het boek 'Dialogical Self Theory in Education' , onder redactie van Frans Meijers & Hubert Hermans, is geaccepteerd en zal in november of december 2017 gepubliceerd worden door Springer.

Table of contents ‘Dialogical Self Theory in Education’

 

Preface – Giuseppina Marsico

Foreword - Frans Meijers & Hubert Hermans

1.     Frans Meijers & Hubert Hermans – Dialogical Self Theory in Education: An introduction

2.     Jennifer Clifton & Bob Fecho - Being, Doing, and Becoming: Fostering Possibilities for Agentive Dialogue

3.     Trevor Thomas Stewart - Dialogue, Inquiry, Changing Roles, and the Dialogical Self

4.     Chiel van der Veen, Marjolein Dobber and Bert van Oers - Engaging children in dialogic classroom talk: Does it contribute to a dialogical self?

5.     Barbara Schellhammer - The experience of the other and the premise of the care for self. Intercultural Education as Umwendung

6.     Reinekke Lengelle, Charity Jardine & Charlene Bonnar - Writing the self for reconciliation and global citizenship: The inner dialogue and creative voices for cultural healing

7.     Äli Leijen, Katrin Kullasepp & Aivi Toompalu - Dialogue for bridging student teachers’ personal and professional identity

8.     Rudy Vandamme - Teacher identity as a dialogical construction

9.     Charl Alberts - Afrikaner and Coloured school-going adolescents negotiating ethnic identities in a post-colonial South African educational context: A Dialogical Self interpretation

10. David Blackbeard - Dialogical selves and intersectional masculinities: Image-and-interview research with South African adolescents

11. Dawan Coombs - Dialogical Self & Struggling Reader Identity

12. Michael Healy, Peter McIlveen & Sarah Hammer - Use of My Career Chapter in to Engage Students in Reflexive Dialogue

13. Susanna Annese & Marta Traetta - A dialogical approach for learning communities between positioning and reformulation



 

© 2005-2008 Meijers Onderzoek & Advies. Ontwerp door Pim Derks.