Nieuws

06 april 2018

Teaching and Teacher Education, een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift, heeft zojuist een artikel van Hanneke Ass... - Lees meer...

27 februari 2018

Gepubliceerd twee artikelen: Draaisma, A., Meijers, F., & Kuijpers, M. (2018) The development of strong career le... - Lees meer...

24 november 2017

Zojuist zijn twee boeken verschenen waarover ik samen met Hubert Hermans resp. Kariene Mittendorff de redactie heb mogen... - Lees meer...

27 augustus 2017

Het door mij en Kariene Mittendorff geredigeerde boek 'Zelfreflectie in het hoger onderwijs' staat op de longlis... - Lees meer...

05 augustus 2017

Het boek 'Dialogical Self Theory in Education' , onder redactie van Frans Meijers & Hubert Hermans,&n... - Lees meer...

Contact

Meijers
Onderzoek & Advies

Markt 16A
6602AN Wijchen
t. 024 - 30 00 934
m. 06 - 51 35 45 63
e. fj.meijers@xmsnet.nl
w. http://www.frans-meijers.nl

Contactformulier
Route

Dialogical Self Theory in Education

Geplaatst op 05 augustus 2017

Het boek 'Dialogical Self Theory in Education' , onder redactie van Frans Meijers & Hubert Hermans, is geaccepteerd en zal in november of december 2017 gepubliceerd worden door Springer.

Table of contents ‘Dialogical Self Theory in Education’

 

Preface – Giuseppina Marsico

Foreword - Frans Meijers & Hubert Hermans

1.     Frans Meijers & Hubert Hermans – Dialogical Self Theory in Education: An introduction

2.     Jennifer Clifton & Bob Fecho - Being, Doing, and Becoming: Fostering Possibilities for Agentive Dialogue

3.     Trevor Thomas Stewart - Dialogue, Inquiry, Changing Roles, and the Dialogical Self

4.     Chiel van der Veen, Marjolein Dobber and Bert van Oers - Engaging children in dialogic classroom talk: Does it contribute to a dialogical self?

5.     Barbara Schellhammer - The experience of the other and the premise of the care for self. Intercultural Education as Umwendung

6.     Reinekke Lengelle, Charity Jardine & Charlene Bonnar - Writing the self for reconciliation and global citizenship: The inner dialogue and creative voices for cultural healing

7.     Äli Leijen, Katrin Kullasepp & Aivi Toompalu - Dialogue for bridging student teachers’ personal and professional identity

8.     Rudy Vandamme - Teacher identity as a dialogical construction

9.     Charl Alberts - Afrikaner and Coloured school-going adolescents negotiating ethnic identities in a post-colonial South African educational context: A Dialogical Self interpretation

10. David Blackbeard - Dialogical selves and intersectional masculinities: Image-and-interview research with South African adolescents

11. Dawan Coombs - Dialogical Self & Struggling Reader Identity

12. Michael Healy, Peter McIlveen & Sarah Hammer - Use of My Career Chapter in to Engage Students in Reflexive Dialogue

13. Susanna Annese & Marta Traetta - A dialogical approach for learning communities between positioning and reformulation



 

Submenu

Agenda

25 april 2018

Lezing over de complexiteit van kiezen en de betekenis van intuitie tijdens het symposium 'Adolescent aano nu: uitva...

04 juli 2018

Lezing 'Career writing: A narrative approach to career learning' tijdens de conferentie 'Narrative Matters&#...

Bekijk de agenda
© 2005-2008 Meijers Onderzoek & Advies. Ontwerp door Pim Derks.