Nieuws
06 april 2018Teaching and Teacher Education, een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift, heeft zojuist een artikel van Hanneke Ass... - Lees meer...
27 februari 2018Gepubliceerd twee artikelen: Draaisma, A., Meijers, F., & Kuijpers, M. (2018) The development of strong career le... - Lees meer...
24 november 2017Zojuist zijn twee boeken verschenen waarover ik samen met Hubert Hermans resp. Kariene Mittendorff de redactie heb mogen... - Lees meer...
27 augustus 2017Het door mij en Kariene Mittendorff geredigeerde boek 'Zelfreflectie in het hoger onderwijs' staat op de longlis... - Lees meer...
05 augustus 2017Het boek 'Dialogical Self Theory in Education' , onder redactie van Frans Meijers & Hubert Hermans,&n... - Lees meer...
Contact
MeijersOnderzoek & Advies
Markt 16A
6602AN Wijchen
t. 024 - 30 00 934
m. 06 - 51 35 45 63
e. fj.meijers@xmsnet.nl
w. http://www.frans-meijers.nl
Contactformulier
Route
Dialogical Self Theory in Education
Geplaatst op 05 augustus 2017
Table of contents ‘Dialogical Self Theory in Education’
Preface – Giuseppina Marsico
Foreword - Frans Meijers & Hubert Hermans
1. Frans Meijers & Hubert Hermans – Dialogical Self Theory in Education: An introduction
2. Jennifer Clifton & Bob Fecho - Being, Doing, and Becoming: Fostering Possibilities for Agentive Dialogue
3. Trevor Thomas Stewart - Dialogue, Inquiry, Changing Roles, and the Dialogical Self
4. Chiel van der Veen, Marjolein Dobber and Bert van Oers - Engaging children in dialogic classroom talk: Does it contribute to a dialogical self?
5. Barbara Schellhammer - The experience of the other and the premise of the care for self. Intercultural Education as Umwendung
6. Reinekke Lengelle, Charity Jardine & Charlene Bonnar - Writing the self for reconciliation and global citizenship: The inner dialogue and creative voices for cultural healing
7. Äli Leijen, Katrin Kullasepp & Aivi Toompalu - Dialogue for bridging student teachers’ personal and professional identity
8. Rudy Vandamme - Teacher identity as a dialogical construction
9. Charl Alberts - Afrikaner and Coloured school-going adolescents negotiating ethnic identities in a post-colonial South African educational context: A Dialogical Self interpretation
10. David Blackbeard - Dialogical selves and intersectional masculinities: Image-and-interview research with South African adolescents
11. Dawan Coombs - Dialogical Self & Struggling Reader Identity
12. Michael Healy, Peter McIlveen & Sarah Hammer - Use of My Career Chapter in to Engage Students in Reflexive Dialogue
13. Susanna Annese & Marta Traetta - A dialogical approach for learning communities between positioning and reformulation